خدا می بیند...God sees
جوانا! رهِ طاعت امروز گير×كه فردا نيايد جواني زپير
قالب وبلاگ

 

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:
 
آیا مرد ها می توانند صورت خود را با لوازم آرایش
خانم ها زینت کنند ؟ و یا مانند خانم ها زیر ابرو  بردارند ؟
*آیت الله العظمی بهجت(رحمه الله) :
تزیین هریک از زن و مرد به زینت دیگری حرام است .
*آیت الله العظمی سیستانی(دامت برکاته) :
اگرمردان خود را به هیئت زنان درآورند بنا بر احتیاط واجب جایز نیست .
*آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (رحمه الله) :
 اگرتشبه زن به مرد یا مرد به زن محسوب گردد جایزنیست .
*آیت الله العظمی گلپایگانی (دامت برکاته): اشکال دارد .
*آیت الله العظمی مکارم شیرازی( دامت برکاته) : جایز نیست .            
*آيت الله نوري همداني( دامت برکاته)  : خير ، حرام است .
منابع:
سید مسعود معصومی،احکام روابط زن ومرد،ص145
لطيف راشدي ، رساله ي استفتائات جديد مراجع تقليد ، ص 45

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

 
إنَّ إبراهيمَ الخَليلَ عليه السلام قالَ: يا ربِّ ، مِمَّنِ الدّاءُ  ؟ قالَ : مِنّي  . قالَ: فَمِمَّنِ
الدّواءُ  ؟قالَ: مّنّي .قالَ: فَما بالُ الطَّبيبِ  ؟ قالَ : رَجُلٌ اُرسِلَ الدَّواءُ عَلي يَدِهِ .
 
ابراهيم خليل عليه السلام گفت :
پروردگارا  !  درد  از كيست  ؟
( خداوند ) فرمود : « از من » .
پرسيد : پس درمان از كيست ؟
فرمود : « از من » .  پرسيد : پس طبيب چه كاره است  ؟
فرمود : « مردي است كه دارو به دست او فرستاده شده است».
ابن قيّم ، الطب النبويّ ،ص17
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

 

يَا حَسْرَهً عَلَى الْعِبَادِ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلاَّ كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُون 
افسوس بر اين بندگان  !!!
هيچ پيامبرى براى هدايت آنان نيامد
مگر اينکه او را تمسخر مى‏کردند !
سوره ي مباركه ي يس ، آيه ي 30
  
من (حضرت علي عليه السلام ) با پيامبر (صلي الله عليه و آله) بودم
آنگاه که سران قريش نزد او آمدندو گفتند:
اي محمد ! تو ادعاي بزرگي کردي ، که هيچ يک از پدران
و خاندانت نکردند ، ما از تو معجزه‏اي مي‏خواهيم ، اگر پاسخ
مثبت داده ، انجام دهي ، مي‏دانيم تو پيامبر  و فرستاده ي
خدايي ، و اگر از انجام آن سر باز زني ، خواهيم دانست که
ساحر  و دروغگويي.
 پس  پيامبر (صلي الله عليه و آله) فرمود : شما چه مي‏خواهيد؟
گفتند: اين درخت را بخوان تا از ريشه کنده‏ شده و در پيش تو بايستد.
 پيامبر (صلي الله عليه و آله) فرمود: خداوند بر همه
چيز تواناست. حال اگر خداوند اين کار را بکند
آيا ايمان مي‏آوريد؟ و به حق شهادت مي‏دهيد؟
گفتند : آري .
 پيامبر (صلي الله عليه و آله) فرمود: من بزودي نشانتان
مي‏دهم آنچه را که درخواست کرديد ،
و همانا بهتر از هر کس مي‏دانم که شما
به خير و نيکي باز نخواهيد گشت ،
زيرا در ميان شما کسي است که کشته شده و
در چاه بدر دفن خواهد شد ، و کسي است که جنگ احزاب
را تدارک خواهد کرد ، سپس به درخت اشاره کرد
و فرمود: اي درخت! اگر به خدا و روز قيامت
ايمان داري ، و مي‏داني من پيامبر خدايم ، از زمين با
ريشه‏هايت درآي ، و به فرمان خدا در پيش روي من
قرار گير. سوگند به پيامبري که خدا او را به حق
مبعوث کرد ، درخت با ريشه‏هايش از زمين کنده‏ شده ،
 و پيش آمد که با صداي شديد چونان به هم خوردن
بال پرندگان ، يا به هم خوردن شاخه‏هاي درختان ،
جلو آمد و در پيش روي پيامبر (صلي الله عليه و آله)
ايستاد که برخي از شاخههاي بلند خود را بر روي
پيامبر (صلي الله عليه و آله) و بعضي ديگر را روي
من انداخت و من در طرف راست پيامبر (صلي الله عليه و آله)
ايستاده بودم ، وقتي سران قريش اين منظره را مشاهده
کردند ، با کبر و غرور گفتند: به درخت فرمان ده 
 نصفش جلوتر آيد ، و نصف ديگر در جاي خود بماند .
پيامبر (صلي الله عليه و آله) فرمان داد. نيمي از
درخت با وضعي شگفت‏آور و صدايي سخت به پيامبر
(صلي الله عليه و آله) نزديک شد گويا مي‏خواست
دور آن حضرت بپيچد ، اما سران قريش از روي کفر
و سرکشي گفتند : فرما ده اين نصف باز گردد و به
نيم ديگر ملحق شود ، و به صورت اول درآيد. پيامبر
(صلي الله عليه و آله) دستور داد و چنان شد ،
من گفتم: لا اله الا الله اي رسول خدا من نخستين کسي هستم
که به تو ايمان آوردم، و نخستين فردي هستم اقرار مي‏کنم
که درخت با فرمان خدا براي تصديق نبوت و بزرگداشت
دعوت رسالت، آنچه را خواستي انجام داد .
 اما سران قريش همگي گفتند : او ساحري است دروغگو ،
که سحري شگفت‏آور دارد ، و سخت با مهارت است  
و خطاب به پيامبر (صلي الله عليه و آله) گفتند :
 
آيا نبوت تو را کسي جز امثال علي باور مي‏کند ؟
 
نهج البلاغه ، ترجمه ي محمد دشتي ، خطبه ي قاصعه ( 199 ) ، قسمت 18 ،  ص293
     www.javani.loxblog.com
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

 

يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ
وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
آنان مى‏خواهند نور خدا را با دهان خود
خاموش سازند ؛ ولى خدا نور خود را کامل مى‏کند
هر چند کافران خوش نداشته باشند !
سوره ي صف ،آيه ي 8
 
هيچ شخص عزيز و بزرگواري حق را رها و ترك نكرد
مگر اين كه خوار و ذليل شد ...      امام حسن عسكري عليه السلام
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

 

 
 
به عزت و جلالم سوگند ، تو را بهبود نمي دهم
 مگر به آنچه برايت گفته اند ، درمان كني !!!
 
ذَكَرَ بَعضُ العُلماءِ فِي الاِسرائيلِيِاتِ انَّ موسَي عليه السلام اعتَلَّ بِعِلَّة، َدَخَلَ عَلَيهِ بَنواسرائيلَ فَعَرَفوا عِلَّتَه
 َقالوا لَهُ: لَوتَداوَيتَ بِكَذا لَبَرَأتَ.فَقالَ: لا أتَداوي حَتّي يُعافِيَني هُوَ مِن غَيرِ دَواءٍ، فَطالَت عِلَّتُهُ.
َقالوا لَهُ: إنَّ دَواءَ هذِهِ العِلَّةِ مَعروفٌ مُجَرَّبٌ، وإنّا نَتَداوي بِهِ فَنَبرَأُ.فَقالَ: لاأتَداوي، وأقامَت عِلَّتُهُ،َ
اَوحَي اللهُ تَعالي إلَيهِ: وعِزَّتي وجَلالي، لا أبرَأتُكَ حَتّي تَتَداوي بِما ذَكَروهُ لَكَ.
َقالَ لَهُم: داووني بِما ذَكَرتُم، فَداوَوهُ فَبَرَأ، فَأوجَسَ في نَفسِهِ مِن ذلِكَ.فَأَوحَي اللهُ تَعالي إلَيه:
أرَدتَ أن تُبطِلَ حِكمَتي بِتَوَكُّلِكَ عَلَيَّ؛ مَن أودَعَ العَقاقيرَ مَنافِعَ الأشياءِ غَيري ؟! .
 
يكي ازعالمان، درشماراسرائيليات ، ياداورشده است كه موسي عليه السلام
به بيماري گرفتار شد.بني اسرائيل به حضور او رسيدند و بيماري اش
را شناختند و به او گفتند:اگربه فلان دارو، درمان كني، بهبود مي يابي .
امّا موسي عليه السلام گفت:
درمان نمي كنم تا او خود، بدون دارو، مرا عافيت دهد .
پس بيماري اش به طول انجاميد.ديگر بار به او گفتند:داروي اين بيماري
شناخته شده است و ما بدان ، درمان مي كنيم وبهبود مي يابيم .
موسي عليه السلام گفت: درمان نمي كنم .
پس بيماري اش ماندگار شد. خداوند نيز به او وحي فرستاد:
«به عزت و جلالم سوگند، تورا بهبود نمي دهم،
مگر به آنچه برايت گفته اند ، درمان كني »
پس موسي عليه السلام به آنان گفت : مرا به آنچه گفته ايد درمان كنيد.
او را مداوا كردند و بهبود يافت و وي نيز بدين سبب ، دلگير شد .
پس خداوند تعالي به او وحي فرستاد :
« مي خواستي با توكلت بر من ، حكمت مرا ابطال كني .
مگر چه كسي جز من ، منافع اشياء را
در داروها به وديعت نهاده است ؟! » .
احياء علوم الدين ، ج 4 ، ص 413 و المحجة البيضاء ، ج 7 ، ص 432
 www.javani.loxblog.com

 

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

 

تَوَقَّوُا الْبَرْدَ فِي أَوَّلِهِ وَ تَلَقَّوْهُ فِي آخِرِهِ

فَإِنَّهُ يَفْعَلُ فِي الْأَبْدَانِ كَفِعْلِهِ فِي الْأَشْجَارِ

أَوَّلُهُ يُحْرِقُ وَ آخِرُهُ يُورِقُ .

 در آغاز سرما خود را بپوشانيد، و در پايانش آن را دريابيد ،

زيرا با بدن‏ها همان مى‏کند که با برگ درختان خواهد کرد:

آغازش مى‏سوزاند، و پايانش مى‏روياند .   

 

نهج البلاغه  ، حكمت 128

 

گفت پيغمبر زسرماي بهار              تن مپوشانيد ياران ! زينهار

زانكه با جان شما آن مي كند               كان بهاران با درختان مي كند

ليك بگريزيد از برد خزان            كان كند كو كرد  با باغ  و  رزان

www.javani.loxblog.com

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

منتسكيو   Montesquieu  :

 

 

قوانين طبيعت اين طور حكم كرده و لازم دانسته كه زن ها محبوب باشند و بر شهوات

 

خود غلبه نمايند . طبيعت مرد را طوري آفريده كه تهورش زيادتر مي باشد ،

 
ولي زن طوري آفريده شده كه خودداري و تحملش زيادتر است . بنابراين ،
 
هرگز نبايد تصور كرد افسارگسيختگي زن ها طبق قوانين طبيعي است ،
 
 بلكه افسارگسيختگي برخلاف قوانين طبيعت مي باشد و بالعكس ،
 
حجب و حيا و خودداري ، مطابق قوانين طبيعت است .
 
منتسكيو ، روح القوانين ، ص440

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

 

 
ويل دورانت درباره ي حجاب در ميان هندوان چنين آورده است :
... رسم حجاب يعني پرده نشيني و مستوري وانزواي
زنان شوهردار با ايراني ها و مسلمانان به هند آمد و
از اين رو شمال اين كشور سخت تر و محكم تر از جنوب بوده است .
شوهرانِ هندو ، براي حفظ زنان از دست مسلمانان
نظام پرده نشيني را چنان سخت گسترش دادند كه يك زن نجيب 
 و محترم مي توانست روي خود را فقط به شوهر و پسرانش
نشان دهد و درملأ عام بايد با روبنده ي سنگيني آمد و شد
كند كه صورتش را پوشيده دارد حتي پزشك معالج اگر مي خواست
نبض بيماري را بگيرد زن مي بايست پشت پرده بنشيند .
ويل دورنت ، تاريخ تمدن، ج1، ص565
استاد مطهري نيز دراين باره مي فرمايند :
«در هند نيز حجاب سخت و شديدي حكفرما بوده است
ولي درست روشن نيست كه قبل از نفوذ اسلام در هند وجود
داشته است و يا بعدها پس از نفوذ اسلام در هند رواج يافته است
و هندوان غيرمسلمان تحت تاثير مسلمانان و مخصوصاً مسلمانان ايراني
حجاب زن را پذيرفته اند.آنچه مسلم است اين است كه حجاب هندي
نيز نظير حجاب ايران باستان سخت و شديد بوده است .
ازگفتار ويل دورانت در جلد دوم تاريخ تمدن برمي آيد كه
حجاب هندي به وسيله ي ايرانيان مسلمان در هند رواج يافته است »
استاد مطهري،مسئله ي حجاب ، ص25

www.javani.loxblog.com

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

 

ويل دورانت مي نويسد :
«  اگر زني به نقض قانون يهود مي پرداخت چنانچه
مثلاً بي آنكه چيزي بر سر داشت به ميان مردم مي رفت
و يا در شارع عام نخ مي رشت يا با هر سنخي از مردان
درد دل مي كرد يا صدايش آن قدر بلند بود كه
چون در خانه اش تكلم مي نمود همسايگانش
مي توانستند سخنان او را بشنوند ، در آن صورت
مرد حق داشت بدون پرداخت مهريه ي او را طلاق دهد . »
ويل دورانت ، تاريخ تمدن ، ج 4 ، ص461
www.javani.loxblog.com
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

زنان توانگران تاجهاي زرين يا روسريهاي زربفت مي پوشيدند
 يا گيسوانشان را با نوارهاي زرين مي بافتند ، اما زنان با آزرم
و محجوب دستمالي از پارچه هاي لطيف به سر مي افكندند
و در زير چانه گره مي زدند .
 
ويل دورانت  ، تاريخ تمدن ، ج 6 ، ص 36 8

www.javani.loxblog.com

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

 

« پس از داريوش مقام زن مخصوصا در طبقه ي ثروتمندان تنزل پيدا كرد .
زنان فقيرچون براي كار كردن ناچار از آمد و شد در ميان مردم بودند
آزادي خود را حفظ كردند ولي در مورد زنان ديگر گوشه گيري
زمان حيض كه برايشان واجب بود رفته رفته امتداد پيدا كرد و
 سراسر زندگي اجتماعي شان را فراگرفت ، و اين امر خود مبناي
پرده پوشي درميان مسلمانان به شمارمي رود . زنان طبقات بالاي
اجتماع جرأت آن را نداشتند كه جز در تخت روان روپوش دار ازخانه
بيرون بيايند  و هرگز به آنان اجازه داده نمي شد كه آشكارا با مردان
آميزش كنند . زنان شوهردار حق نداشتند هيچ مردي را ولو پدر يا
برادرشان باشد ببينند . در نقش هايي كه از ايران باستان برجاي مانده
هيچ صورت زن ديده نمي شد و نامي از ايشان به نطر نمي رسد ... »
ويل دورانت ، تاريخ تمدن ، ج1 ، ص434 - 433

 

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

 

شيخ صدوق( ره ) به سند معتبر از
نجمه مادر آن سرور( امام رضا عليه السلام )
روايت كرده است كه گفت :
چون حامله شدم به فرزند بزرگوار خود به هيچ وجه
ثقل و حمل در خود احساس نمي كردم و چون
به خواب مي رفتم صداي تسبيح و تهليل و
تمجيد حق تعالي از شكم خود مي شنيدم و
خائف و ترسان مي شدم و چون بيدار مي شدم
صدايي نمي شنيدم . وچون آن فرزند سعادتمند از
من متولد شد دستهاي خود را بر زمين گذاشت
و سر مطهر خود را به سوي آسمان بلند كرد
و لب هاي مباركش حركت مي كرد و
سخني مي گفت كه من نمي فهميدم ...
شيخ عباس قمي(ره)،منتهي الآمال،ج1،ص477

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

 

يا ابا الحسن يا علي بن موسي ايها الرضا
يابن رسول الله يا حجة الله علي خلقه
يا سيدنا و مولانا انا توجهنا و استشفعنا
و توسلنا بك الي الله
و قدمناك بين يدي حاجاتنا
يا وجيها عند الله اشفع لنا عندالله

 

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

 

روايت شده است كه مأمون به امام رضا عليه السلام
نوشت كه مرا موعظه كن :
حضرت شعري نوشتند كه ترجمه ي آن اينچنين است :
به درستي كه تو در دنيايي زندگي مي كني كه از براي آن
 مدت  و زماني است كه عملِ عمل كننده در آن مدت مقبول مي شود،
آيا نمي بيني كه مرگ دنيا را احاطه كرده است و از آن
آرزوي آرزو كننده را ربوده است ، شتاب و تعجيل ميكني به گناه كردن
و به آنچه به آن اشتها داري و آرزو مي كني سال آينده توبه كني
 و حال آنكه مرگ به ناگاه بر اهل خود وارد مي شود ،
اين كار شخص هشيار و عاقل نيست .
بحارالانوار49/112-به نقل از منتهي الآمال؛شيخ عباس قمي ص515
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

 

... روايت شده است:
« شيعه يا مومن پنج علامت دارد :
پنجاه و يك (ركعت) نماز (در شبانه روز) ،
زيارت اربعين ،
انگشتربه دست راست نمودن ،
پيشاني را در سجده بر خاك گذاشتن
و بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحيم .»
...
بعد از ديدن اين روايت بايد خود را مقيد به عمل آن نموده و
عمل به آن را براي خود چيزي بيش ازمستحب بداند بگونه اي
 كه تا جايي كه لازم نيست هيچگاه انگشتر به دست چپ نكند.
و به حرف كساني كه مي گويند: اگر در دست راست انگشتر
داشتي مي تواني در دست چپ نيز انگشتر داشته باشي،
 نبايد اعتنا كند گرچه ازعلما باشد.زيرا رواياتي داريم-
 بخصوص رواياتي كه درمستدرك الوسائل فاضل نوري
 قدس سره آمده- كه از آنها برمي آيد رواياتي كه
 انگشتر نمودن در دست چپ را جايزمي داند،
در مقام تقيه بوده است. گرچه اين روايات
از اشخاص معتبر به دست ما رسيده باشد.
المراقبات،حاج ميرزا جواد ملكي تبريزي (ره) ص61و62
 
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

 

« رسول خدا (صلي الله عليه وآله) نفرين و لعنت كردند مرداني
 را كه در آرايش لباس و قيافه ، خود را به زنان شبيه سازند و
نيز لعنت فرمود زناني را كه خود را به مردان شبيه سازند .»1
 
نظر جنابعالي در مورد پوشيدن لباس هايي كه عكس يا علامت
مربوط به كشورهاي غربي روي آن نقش بسته چيست ؟
 
حضرت آيت الله خامنه اي :
استفاده ازاين گونه لباس ها كه ترويج فرهنگ غيرمسلمين مهاجم برمسلمين است،اشكال دارد.
(نقل ازمجله نصيحت شماره 149)
حضرت آيت الله فاضل لنكراني :
بهتر است ازاين نوع لباس ها استفاده نكنند.
حضرت آيت الله صافي گلپايگاني :
مسلمين ازاين گونه لباس ها استفاده نكنند.
حضرت آيت الله تبريزي :
برمومن سزاوارنيست لباسي بپوشد كه او را از زيّ مومنين خارج كند .
حضرت آيت الله مكارم شيرازي :
هرگاه سبب ترويج فرهنگ بيگانگان گردد اشكال دارد.
1-بحارالانوار،76/346.                        
مسائل جديد از ديدگاه علما و مراجع تقليد،جلد 1 ، ص 101
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

« سبيل هايتان را كوتاه نماييد و ريش هاي خود را بلند

نگه داريد و خود را شبيه يهوديان مگردانيد »1
پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله)
« مجوسيان ريش هاي خود را مي تراشند و سبيل ها را بلند
نگه مي دارند.ولي ما مسلمين سبيل ها را كوتاه كرده و
محاسن را بلند نگه مي داريم .» 2
پيامبراكرم(صلي الله عليه و آله)
« خداوند مردان را به وسيله ي محاسن زينت داده و فضيلتي براي
مردان است و به وسيله ي ريش مردان از زنان شناخته مي شوند .» 3   
امام رضا (عليه السلام)
حضرت آيت الله خامنه اي:
تراشيدن ريش حرام است علي الاحوط و از پوشيدن كراوات اجتناب شود .
حضرت آيت الله بهجت:
تراشيدن ريش جايز نيست چه تمام ريش يا قسمتي ازآن .
حضرت آيت الله فاضل لنكراني:
احتياط وجوبي درعدم تراشيدن ريش و بهتر آن است كه مسلمان از مثل كراوات اجتناب كند.
حضرت آيت الله صافي گلپايگاني:
تراشيدن ريش  و ماشين كردن آن اگر مثل تراشيدن باشد حرام است ،
سزاوارنيست مسلمين ازكراوات استفاده كنند، بلكه احتياط ، تركِ استفاده ازآن است .
حضرت آيت الله مكارم شيرازي:
احتياط در ترك ريش تراشي است و بهتراست ازكروات استفاده نشود
و اگرجنبه ي اشاعه ي فرهنگ كفارداشته باشد اشكال دارد.
حضرت آيت الله سيستاني:
بنا براحتياط واجب ازتراشيدن ريش اجتناب شود و استفاده ازكروات اگرمستلزم مفسده باشد حرام است.
حضرت آيت الله وحيد خراساني:
احتياط واجب درترك تراشيدن ريش است وآنچه كه تشّبه به كفار باشد جايز نيست .
حضرت آيت الله تبريزي:
بنا براحتياط واجب تراشيدن ريش تماماً جايز نيست .
1-وسايل الشيعه1/423
2-همان،بهشت جوانان،403
3-سفينة البحار2/508-بهشت جوانان403
مسائل جديد ازديدگاه علما و مراجع تقليد،سيد محسن محمودي،ص73و74

 

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:
[ 16 / 10برچسب:قلب,حرم خدا,قلب حرم خداست,غير خدا,القلب حرم الله,, ] [ 22:44 ] [ oroojloo ] [ ]

 

پيامبر اكرمصلي الله عليه وآله:
 
«اي ابوذر در آخر الزمان قومي پديد مي آيد در تابستان و زمستان لباس پشمينه
مي پوشند و اين عمل را براي خود فضيلت و نشانه ي زهد و پارسايي مي دانند ، آنان را فرشتگان آسمان و زمين لعنت مي كنند.»
 
امام صادقعليه السلام:
 
«صوفي ها دشمنان ما هستند، سپس  هر كس به آنها ميل كند از آنان است و  با آنان محشور خواهد شد و به زودي كساني پيدا مي شوند كه ادعاي محبت ما را مي كنند و به ايشان نيز تمايل نشان مي دهند خود را به ايشان شبيه نموده و لقب آنان را بر خود مي گذارند و سخنانشان را تأويل و توجيه مي كنند، بدان كه هركس به ايشان تمايل نشان دهد از ما نيست و ما از او بيزاريم و هركس آنان را ردّ و انكاركند مانند كسي است كه در حضور  پيامبراكرم با كفار جهاد كرده است .»
 
تحفۀ الاخبار،ص21
 
ایجاد مکتب ها و مرام های انحرافی یکی از اهداف شوم قدرت های استکباری بوده است. در طی سال های اخیر فرقه های مختلف صوفیه در حال فعالیت گسترده تری گردیده و مراکزی را به عنوان پایگاه های خود بنا می سازند. مستدعی است نظر خود را درباره صوفیه و مشارکت و ایجاد بناها و مراکز تبلیغی آنان و شرکت در محافل آنها بیان فرمایید.
 
 
حضرت آيت الله خامنه اي:
جايز نيست. و كساني كه اوامر ونواهي قرآن كريم را قبول داشته وبه امامت ائمه (عليه السلام) معتقدند چه بهتر است كه اسم جداگانه و آداب و رفتار جداگانه راكه لازم نيست بلكه مضرّ است
كنار گذاشته و در جماعت عظيم ملت بزرگ ومسلمان خود منسلك باشند .
 
 
 
آیا شرکت کردن در مجالس و محافل صوفیه و انجام اعمال
وگفتن اذکار آنان و حضور در خانقاه آنها چه صورت دارد؟
 
 
 
حضرت آیت الله سیستانی :
 
اجتناب از حضور در مجامع آنان و  دورکردن مردم  از آنها لازم است.
 
حضرت آیت الله تبریزی (ره) :
 
هر مسلمانی که بر خلاف آنچه علمای شیعه در رساله های عملیه فرمودند،
عمل کند باطل است و ترویج و اعانت و شرکت در مجالسی که
بر خلاف آنچه علمای شیعه فرمودند تشکیل شود مشروعیت ندارد.
 
آیت الله مکارم شیرازی :
 
تمام فرق صوفیه دارای انحرافاتی هستند و شرکت در فعالیت های آنان
و کمک به اهدافشان جایز نیست .
 
حضرت آیت الله فاضل لنکرانی (ره) :
 
جایز نیست .
 
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی :
 
صوفیه با فرقه ها و انشعابات بسیاری که دارند اگرچه در انحراف
در یک سطح نیستند و بسا که برخی از  آنان از ربقه اسلام شمرده نشوند
در مجموع منحرفند و عقاید خاصه ای که دارند غیر اسلامی است
بنابراین مشارکت در ایجاد بناها و مراکز تبلیغی آنها
و شرکت در محافل آنها خلاف شرع و حرام است .
 
 
حضرت آیت الله بهجت :
 
تحصین عقائد و مواظبت بر احکام شرع ضروری است .
 
 
(مسائل جدید سید محسن محمودی/جلد 1/ص 20)
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

 

آيا در كلماتي مانند بسمه تعالي يا هو يا كلمات فارسي مانند خدا و غيره
اجتناب از دست زدن بدون وضو به آن لازم است و حكم اسماء جلاله را دارد ؟
حضرت آيت الله خامنه اي :
بسمه تعالي و يا هو حكم اسم جلاله را ندارد ولي خدا و هر لفظي
كه به معنيِ آن است لمس آنها بدون طهارت جايز نيست .
حضرت آيت الله فاضل لنكراني :
خير.
حضرت آيت الله صافي گلپايگاني :
مسّ نام خداوند متعال به هر لفظي كه باشد بدون طهارت ازحدث جايز نيست
و نسبت به ضميري كه به خداوند برمي گردد نيز احتياط ترك است.
حضرت ايت الله بهجت :
اسم خدا به هر زباني حكم لفظ جلاله را دارد و دركلماتي
مانند بسمه تعالي و يا هو احتياط است .
حضرت آيت الله مكارم شيرازي :
حكم اسماء جلاله را ندارد و بهتر آن است كه اجتناب شود اما در مورد
نام خدا يا معادل آن در هر زبان ديگر، بايد حكم الله را جاري كرد .
حضرت ايت الله تبريزي :
الفاظي مثل بسمه تعالي وخدا حكم لفظ جلاله را دارد.
حضرت ايت الله سيستاني :
بسمه تعالي و هواسم خدا نيست ولي خدا و مانند آن اسم خدا
است و به احتياط واجب بدون وضو نبايد به آن دست زد.
تذكر: برخي در اثر بي توجهي بر روي سنگ قبور اموات
كه زيردست و پا قرار مي گيرد ، آيات قرآن يا اسماء جلاله
خداوند را حك مي كنند ، نظر به اينكه مورد هتك و
بي احترامي و مس بدون وضو قرار مي گيرد
لازم جداً از اين كار خودداري گردد.
مسائل جديد ازديدگاه علما ومراجع تقليد،سيدمحسن محمودي،ج 2،ص177و178
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:
[ 1 / 9برچسب:الله,عشق,قلب,محبت,محبوب,رفيق خوب,, ] [ 21:37 ] [ oroojloo ] [ ]
نَظَراميرُالمومنين اِلي الحُسين(عليه السلام)قال:يا عَبرةُ كلّ مُومن !
اميرالمومنين (عليه السلام)
به امام حسين (عليه السلام) نگريست و فرمود :
اي گريه براي هرمومن!
بحارالانوارج44ص280

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:
 
 
كُلّ الجَزَعِ وَالبُكاءِ مَكروهٌ سِوي الجَزعِ وَالبُكاءِعَلَي الحُسينِ(عليه السلام)
هرگريه و زاري مكروه است،
مگرگريه و زاري براي امام حسين (عليه السلام)  .
بحارالانوارج44ص280

www.javani.loxblog.com

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

 

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

 

قال الصادق عليه السلام:
اِنَّ يَومَ قَتل الحُسين (عليه السلام)
اَعظَمُ مُصيبهً مِن جَميعِ سائِرالايّامِ.
امام صادق عليه السلام:
روز شهادت حسين(عليه السلام)
از همۀ مصيبتهاي روزهاي
 ديگر بزرگتر است.
بحارالانوارج44ص269

 

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:
 
 
قال علي عليه السلام:
انّه سَيُقْتَلُ عَطشاناً بِطفّ كَربلا،حَتّييَنفِرُفَرسَهُ
 وَيَحمِمُ وَيَقُول:«الظَّليمة الظَّليمة لِامّة قَتَلتْ اِبنُ بِنتِ نَبيِّها»
حضرت علي عليه السلام فرمودند :
او ( امام حسين عليه السلام ) با لب تشنه در صحراي
كربلا شهيد خواهد شد ، تا آنكه اسبش
 نيز زمزمه مي كند : فرياد ، فرياد از
امتي كه پسردختر پيامبرش را مي كشد .
بحارالانوارج44ص266

www.javani.loxblog.com 

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

قال رسول الله(صلي الله عليه و آله):
وَهُوثَمرةُ فُوادِي،وَقُرَّةُ عَيني اما انَّ اُمتّي سَتَقْتُلُهُ،
فَمن زَارهُ بَعدَ وَفاتِهِ كَتَب اللهُ لَهُ حَجَّةً مِن حِجَجي.
پيامبر خدا صلي الله عليه و آله :
«و او امام حسين(عليه السلام)
ميوه دل من و نورچشمان من است،
امّا امتم او را خواهند كشت،
و آن كه او را پس از وفاتش
زيارت كند،خداوند ثواب يك حج
ازحجهاي من برايش مي نويسد».
بحارالانوارج44ص260

www.javani.loxblog.com

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:

 

قال رسول الله صلي الله عليه و آله :
فَاوحَي اللهُ عَزوّجَل اليّ فَطُوبي لِمَن كانَ
مِن اَولياء الحسينِ وشِيعتِهِ هُم واللهُ الفائزونَ يَوم القِيامَةِ.
رسول خدا صلي الله عليه  و آله :
خداوند عزوجلّ به من فرمود:
خوشا به حال دوستان و پيروان حسين (عليه السلام) ،
به خداكه همانا درروزقيامت رستگارانند.
بحارالانوارج44 ص225

 

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:
[ 25 / 8برچسب:دوستداران حسين ع ,خداوند و امام حسين ع ,طُوبي,, ] [ 21:11 ] [ oroojloo ] [ ]
از عبدالله بن سنان روایت شده که می گوید:
روز عاشورا خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم،
او را دیدم که رنگ مبارکش بر افروخته بود،
حزن و اندوه از او ظاهر بود و اشک از دیده هایش
مثل مروارید غلطان،بر صورت مبارکش جاری بود ،
عرض کردم:چرا گریه می کنید یابن رسول الله ؟!
خدا دیده هایتان را نگریاند.امام فرمودند:
آیا تو غافلی؟
آیا نمی دانی
که در مثل چنین روزی ،
حسین بن علی علیه السلام را کشته اند .
   بحارالانوار،ج101،ص303

www.javani.loxblog.com

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

برچسب‌ها:
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

تقدیم به همه ی جوانانی که تصمیم دارند بهار عشق را در بهار عمر آغاز کنند و آن را به دست خزان پيري نسپارند و بهار عمر را در بهار عشق به خداوند در هم تنيده و در اين بهارِ بهاري،مرواريد وصال را در كلبه ي قلب خود محفوظ نگه دارند. تو قدر خرمي نوبهار عمر بدان****خزان گلشن ما را دگر بهاري نيست
نويسندگان
آخرين مطالب
آرشيو مطالب
5 آذر 1394
5 آبان 1394 3 مرداد 1394 3 تير 1394 5 خرداد 1394 3 بهمن 1393 1 مهر 1393 5 خرداد 1393 7 ارديبهشت 1393 7 فروردين 1393 6 فروردين 1393 4 فروردين 1393 3 فروردين 1393 5 آبان 1392 3 آبان 1392 1 مهر 1392 5 ارديبهشت 1392 7 فروردين 1392 4 فروردين 1392 3 فروردين 1392 2 فروردين 1392 1 فروردين 1392 7 اسفند 1391 6 اسفند 1391 5 اسفند 1391 3 اسفند 1391 2 اسفند 1391 7 بهمن 1391 6 بهمن 1391 5 بهمن 1391
امکانات وب